درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 76
بازدید هفته : 110
بازدید ماه : 610
بازدید کل : 398066
تعداد مطالب : 93
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


honar1300
هنر معاصر وکلاسیک ایران وجهان




ایرج قادری کارگردان بازیگر و تهیه کننده سینمای ایران در سن 76 سالگی دار فانی را وداع گفت.



ادامه مطلب ...


فلسفه و تمدن کلاسیک یونان و روم باستان شالوده فکری و اجتماعی تمدن مغربزمین را تشکیل می دهد و طی دوهزار سال گذشته همواره فلسفه کلاسیک در بینش ذهنی وکالبد فیزیکی تمدن غرب مشهود بوده است . معماری غرب نیز از این امر مستثنا نبوده ومعماری کلاسیک پیوسته در کلیه تاریخ مغرب زمین مطرح بوده است .

 

neo.jpg

 

مجموعه کنار رودخانه ریچموند

 

کلاسیک که در پیبیش از نیم قرن تفوق معماری مدرن از اوایل اخیر مورد بی توجهی نسبی قرار گرفته بود ، بتدریج بعد از انتقاداتی که به سبک مدرن شد ، خصوصا بعد از نمایشگاهی در لندن بهنام نابودی خانه های حومه شهر در سال ۱۹۷۵ ، مجددا به صورت یک سبک مهم که می تواندپاسخگوی نیازهای جامعه امروزی باشد مطرح شد .
معماران نئو کلاسیک همچون معمارانپست مدرن توجه به گذشته دارند ولی یک اختلاف عمده بین این دو دیدگاه نسبت به تاریخوجود دارد . معماری پست مدرن در پی هویت انسان است و تاریخ هر قوم و ملتی از نظرآنها عنوان بخشی از هویت آن ملت تلقی می شود . لذا آنها تاریخ فرهنگی و کالبدی وهمچنین دستور زبان معماری هر قومی را در معماری خود در هر منطقه نمایش می دهند .منتها این نمایش به صورت تقلید از موارد فوق نیست ، بلکه آنچه که به هویت یک ملتمربوط است در ساختمانهای آنها به روز در می آید و بر اساس شرایط زمانی و مکانیبصورت جدید و امروزی شده ظاهر می شود . لذا معماران پست مدرن در تغییر دادن تناسبات ، رنگ ها و عملکردهای نمادهای تاریخی به خود تردید راه نمی دهند .

 
 

ولی معماران نئوکلاسیک همچون کوینلن تری انگلیسی ( یکی از مهمترین نظریه پردازان سبک نئوکلاسیک)معتقدند که ” نظم های کلاسیک الهاماتی آسمانی و مقدس هستند ” پس تغییر دادن آنهاصحیح نیست و هر تغییری در آنها باعث تبدیل شدن کمال به نقصان می شود . آنها دلیلجاودانگی معماری کلاسیک را همین می دانند . از نظر معماران نئوکلاسیک ، سبک پستمدرن یک مد است زیرا در این سبک اصول جاودانه معماری کلاسیک با طبع ، نظر و منطقزمینی تغییر داده شده است .
معماران نئوکلاسیک ، سبک مدرن را نیز سبکی قابل قبولنمی دانند ، چنانچه کوینلن تری گفته : ” مدرنیسم پرهیز از هر روشی است که کارکردداشته است . ” لذا معماران نئوکلاسیک ، گذشته و خصوصا معماری کلاسیک را منبع الهامخود می دانند و معماری کلاسیک و یا سنتی را به همان گونه که از نظر کالبدی بوده ،برای احتیاجات امروزه طراحی می کنند . منتها باید توجه داشت که در داخل این فرم هایتاریخی ، کلیه وسایل رفاهی امروزی تدارک دیده شده است .
اگر خواسته باشیم در یکجمله این سبک را تعریف کنیم ، می توان گفت : ساختمان نئوکلاسیک ، پوسته ای کلاسیکبرروی امکانات مدرن است .
کوینلن تری سوال می کند که ” چرا مصالح قدیمی صدها سالعمر می کنند ولی مصالح جدید چنین نیست و یا چرا ساختمان های قدیمی دلپذیر هستند ولیساختمانهای جدید این طور نمی باشند … ما در جامعه مصرفی زندگی می کنیم ، از منابعزمین استفاده می کنیم و ضایعات را بر جای می گذاریم … شیوه های ساختمان های سنتینه تنها از نظر زیست اقلیمی صحیح تر می باشند ، برای این که مصالح طبیعی به جایمصالح مصالح مصنوعی استفاده می کنند ، بلکه همچنین این مصالح با روح و روان انساننیز سازگار تر است . ”
لئون کریر ، معمار اهل لوکزامبورگ ، از دیگر معماران مهم این سبک است . به گفتهوی ” نئوکلاسیک گزینه ای در مقابل مدرنیسم نیست ، بلکه در تضاد با مدرنیسم و درمقابل جامعه مصرف گرایی است که آن را حمایت می کند . ” او روش ها و مصالحی که نمادمدرنیسم است مانند استاندارد کردن ، پیش ساختگی ، فولاد ، بتن و شیشه را به عنواننشانه های تصنعی از یک حکم جزمی فراگیر می داند که هنوز سعی می کنند انحصاری باشد وهر آنچه که مطابق آن نیست حذف کنند .
راب کریر ، برادر لئون ، که اونیز ازمعماران سبک نئوکلاسیک محسوب می شود بر این نظر است که شهر های انسان مدار سنتی دراروپا در اثر دو واقعه در قرن بیستم ، یعنی جنگ و مدرنیسم ، از بین رفتند و جایآنها را شهرهای امروزین گرفتند که سنخیتی با انسان و خصوصیات روحی و فیزیکی اوندارند .
معماران این سبک ، معماری کلاسیک را یک معماری لایزال . بی زمان می دانند . اصولاین معماری همانند نظم ، تناسبات ، تقارن ، هماهنگی و کمال که در زمان یونان باستانبرای خانه خدایان طراحی شده بود اصولی جاودانه است . خدایان یونان باستان ، خدایانیبودند انسان گون در حد نهایت زیبایی ، کمال و جاودانگی . لذا خانه آنها نیز میبایست دارای همین خصوصیات می بود . بدین لحاظ معماری کلاسیک نیز می بایست یک معماریبدون نقص و ایراد باشد . معبد پارتنان ( ۴۴۷- ۴۳۸ ق . م ) در آتن که می توان آن رانماد شاخص معماری کلاسیک تلقی کرد ، معبدی است که تماما بر اساس اصول ریاضی وتناسبات هندسی طراحی و اجرا شده است . حجم ساده و جزئیات این بنا زیبا گونه ایطراحی و اجرا شده که حتی خطای چشم انسان نیز در آن اصلاح شده است . معبد پارتنانساختمانی به نظر می آید که تمام خطوط افقی ان کاملا موازی و کلیه ستونها کاملاعمودی ، فاصله بین آنها دقیقا به یک میزان ، قطر آنها به یک اندازه و عمق شیارهایروی ستونهای دور یک بنا از پایین تا بالا یکسان است . باید توجه داشت که در معبدپارتنان یک خط مستقیم وجود ندارد و تمامی نکاتی که ذکر شد و رسیدن به این حد ازکمال ، تنها با تنظیم و تصحیح دقیق هندسی ممکن بوده است .
به لحاظ موارد اشارهشده در فوق ، شاهد بوده ایم که در غرب همواره مکتب ها و سبک های مختلف فکری و هنریظهور کرده و پس از چندی مطرود و به حاشیه رانده شده ، ولی معماری کلاسیک حضوری شاخصو پیوسته در کلیه دوران ها داشته است .
خانه خدایان و یا به عبارتی ، معابدیونانیان باستان منبع الهام بسیاری از ساختمانهای مهم در طی دوهزار و پانصد سالگذشته در غرب بوده است . معابد ، کاخها و بناهای حکومتی روم باستان ، کلیساهایعظیم قرون وسطا در عصر اقتدار مسیحیت ، کاخها ، ساختمانهای مدنی و کلیساها در زمانرجعت به کلاسیسیسم در دره رنسانس ، کاخ ها و کلیساها در عهد اشرافیت باروک ، کاخها ، پارلمان ها و کلیساها در عصر روشنگری و بعد از آن ، آسمانخراش های سر به فلککشیده اوائل قرن بیستم و ساختمانهای حکومتی در عصر فاشیسم ، نازیسم و استالینیسم دربین دو جنگ جهانی ، همواره از معماری کلاسیک الهام گرفته اند .

 

بدون شک این معماری به صورت الگویی بدون نقص در تمامی اعصار برای بینش ها وتفکرات کاملا متفاوت ، از دموکراسی گرفته تا فاشیسم و سوسیالیسم ، مورد توجه بوده واز آن تقلید شده است .
ساختمانهای ساخته شده به این سبک نیز کاملا متنوع بودهاست . از این معابد بت پرستان تا کلیسای عظیم ، قصرهای باشکوه ، پارلمان ها ونهادهای حکومتی ، بانک ها ، بیمارستانها ، پاساژها ، موزه ها ، ترمینال های مختلفبه این سبک ساخته شده است .
یکی از پروژه های جالب توجه و موفق به سبک نئوکلاسیک ، مجموعه مسکونی رودخانه ریچموند در کنار رودخانه تایمز ۸۷-۱۹۸۵ (Richmond Riverside Complex ) است . اینمجتمع مسکونی در لندن توسط کوینلن تری طراحی شده و شامل ادارات ، مغازها و رستورانهای متعدد است . این مجتمع نه تنها لوکس و زیبا است و مورد توجه بازدیدکنندگان واهالی لندن قرار گرفته ، بلکه در بازار رقابت معاملات املاک ، توجه خریداران زیادیرا به خود جلب کرده و ساختمانها به نظر می آید که متعلق به قرن ۱۸ باشد ، ولی تمامامکانات و ضروریات مدرن در آن در نظر گرفته شده است .
از دیگر معماران صاحب نام این سبک می توان از دیمیتری پاپاداکیس ، آلن گرینبرگ ،رابرت آدام ، کلاف ویلیامزالیس و رابرت استرن نام برد . در اینجا باید متذکر شد کهگرایشی آشکار به سمت معماری نئو کلاسیک و سنت گرایی در بین معماران پست مدرن دیدهمی شود . معمارانی از گروه اخیر همچون رابرت استرن و دوبرادر ، رابرت ولئون کریر ،ساختمانهایی به سبک نئوکلاسیک طراحی کرده اند . همچنین کارهای معمارانی همچونآلدوراسی و حتی رابرت ونچوری هم اکنون در مجاور طرح های معماران نئو کلاسیک بهنمایش گذاشته می شود . جالب توجه آن که فیلیپ جانسون – معمار مدرنیست و سپس پستمدرنیست معروف – نیز خانه تئاتر جدید ( ۸۴- ۱۹۸۱ ) در شهر کیلولند در آمریکا را بهسبک نئوکلاسیک طراحی کرده است . می توان گفت که در حال حاضر ، نظر معماران پست مدرنبه اصول پایدارتر و جاودانه تر گذشته و تاریخ جلب شده است .



جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:معماری, معماری نئوکلاسیک, نقد وبررسی معماری, honar1300, :: 22:23 ::  نويسنده : mojtaba

طلیعه کامران؛ از افسرده‌ترین نقاشان معاصر ایران

طلیعه کامران؛ از افسرده‌ترین نقاشان معاصر ایران
در پاپ‌آرت‌های كامران، اوج افسردگی دیده می‌شود. زن ‌و مرد هر دو در تابلواند، اما سیب (گناه) و گربه (وسوسه) نزدیكی را منع می‌كنند. او، اولین زنی است كه به جای...
 


ادامه مطلب ...


جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:بیو گرافی, نقد ونظر, آثار طلیعه کامران, نقاشی, , :: 21:19 ::  نويسنده : mojtaba

نگاهی به آثار هنرمندان گرافسیت ژاپنی



ادامه مطلب ...


گاهی به برگزیده نقاشیهای آیدین آغداشلو 1372-1340 / دکترعبدالمجید حسینی راد



ادامه مطلب ...


دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:مقالات,مقاله هنری, آثار آیدین اغداشلو, نقاش, گرافیست, HONAR1300, :: 11:6 ::  نويسنده : mojtaba

آیدین آغداشلو گرافیست و نقاش صاحب نام ایرانی است که روز گذشته آثارش در حراجی گالری آریا با استقبال فراوان روبرو شد



ادامه مطلب ...


دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:اخبار,اخبار هنری,نقاشی, گرافیست, ایدین اغداشلو, :: 10:57 ::  نويسنده : mojtaba

فروردین ماه دومین خنیاگر سرشناس موسیقی نواحی را مسافر دیار باقی کرد. فریدین پور رضا خواننده و پژوهشگر موسیقی منطقه گیلان در سن 79 سالگی درگذشت.

به گزارش همشهری‌آنلاین، این هنرمند عرصه موسیقی که حدود یک سال با بیماری تنفسی و مشکل ریوی، دست و پنجه نرم می‌کرد، ساعتی پیش در منزل خود از دنیا رفت.

از جمله معروفترین کارهای فریدون پوررضا می‌توان به آلبومی که او برای میرزا کوچک خان خواند و البته خوانندگی سریال معروف «پس از باران» اشاره کرد.

همشهری‌آنلاین درگذشت این هنرمند و پژوهشگر موسیقی را به جامعه موسیقی و هنری ایران تسلیت می‌گوید و  برای آن مرحوم آمرزش الهی و برای بازماندگان او آرزوی صبر و شکیبایی دارد.



   محل و تاريخ تولد : تهران  1299  
           
            عضو پيوسته فرهنگستان هنر
            عضو گروه هنرهای تجسمی



ادامه مطلب ...


شاعر، نقاش
تولد ۱۵ مهر ۱۳۰۷، کاشان.
درگذشت ۳ اردیبهشت ۱۳۵۹، تهران.

اهل کاشانم.
روزگارم بد نیست.
تکه نانی دارم، خرده هوشی، سر سوزن ذوقی.
مادری دارم، بهتر از برگ درخت.
دوستانی، بهتر از آب روان.




ادامه مطلب ...


یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:بیوگرافی,شعر, شاعر, سهراب,شعر نو , سهراب سپهری, :: 8:58 ::  نويسنده : mojtaba

او پسر یکی از اولین سینماداران تهران و مهم‌ترین عکاس تاریخ‌نگار دوره واپسین قاجار بود. پدرش در تهران قاجاری از پرنفوذترین و محبوب‌ترین غیر ایرانیانی بود که به واسطه...

 



ادامه مطلب ...


سرویس اجتماعی «فردا» به نقل از فارس: طرح استیضاح وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی ‌با 19 امضا به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

متن طرح استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی که با 19 امضا به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شده، به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای دکتر علی لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی     

با سلام و احترام؛

به استناد مواد 219 و 220 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تقاضای استیضاح آقای دکتر شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تقدیم می‌کنیم.علت استیضاح، نصب آقای سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی است که به دلائل زیر بر خلاف مصالح کشور و معارض قانون و آسیب زننده به منافع 33 میلیون کارگر زحمت‌کش و خانواده‌های آنان است:

1. وی در سمت قبلی خویش یعنی دادستان تهران متهم است و از حالت قضایی معلق شده و پرونده‌اش هنوز مفتوح است.

2. در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فاجعه کهریزک، مقصر شناخته شده است.

3. در پرونده دانشگاه آزاد اسناد زیادی علیه اقدامات غیرقانونی و سوء‌استفاده‌های وی موجود است.

4. در تحقیق و تفحص از قوه قضاییه به دلیل تخلفاتش مقصر شناخته شده و پس از قرائت گزارش ذیربط در مجلس، واکنش غیرقانونی و خلاف شئون شغلی در رسانه‌ها نشان داده است.

5. اسناد مطمئنی در سوء‌استفاده از موقعیت شغلی علیه وی موجود است.

6. در تصدی صندوق تامین اجتماعی و مادر شرکت عظیم وابسته، یعنی شستا تخصص و تجربه مناسب را ندارد و به همین دلیل بر خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری عمل شده است‌.

7. تذکرات برخی نمایندگان مجلس و گروه‌های اجتماعی- سیاسی در این باره نادیده گرفته شده است.

8. گفته شده که آقای وزیر تصمیم را به جناب آقای رئیس جمهور نسبت داده است. وزیری که بر خلاف مصالح مردم و کشور قدرت مقاومت در برابر فشار ناحق را ندارد، نمی‌تواند مورد اعتماد و اتکا مجلس باشد.

1. علی زاکانی   تهران                  

2.  احمد توکلی   تهران

3. حسین نجابت   تهران

4. الیاس نادران   تهران

5. پرویز سروری   تهران

6. غلامرضا مصباحی مقدم  تهران

7. زهره االهیان   تهران

8. علی مطهری   تهران

9. سید رضا اکرمی  تهران

10. حسینعلی شهریاری  زاهدان

11. محمد امین رحیمی  ملایر

12.  محمد دهقان    طرقبه و چناران

13.  سلیمان جعفرزاده  ماکو

14.  مسعود پزشکیان  تبریز

15.  شکور اکبرنژاد  تبریز

16.  مسعودی ریحان  هریس و اهر

17. حسن نوروزی   رباط کریم

18.  موسی الرضا ثروتی  بجنورد

19.  سیدحسین دهدشتی  آبادان


منبع : فردا نیوز



شنبه 26 فروردين 1391برچسب:اخبار,استیضاح,استیضاح وزیر کار, متن استیضاح,, :: 10:52 ::  نويسنده : mojtaba

شیوا نخستین طراح گرافیک معاصر ایران است که خط شکسته نستعلیق را نه به عنوان عامل فرعی و خبررسان، بلکه به عنوان یک عنصر گرافیگی در آثار خود به کار برده است...



ادامه مطلب ...


در ادامه مطلب بقیه آثار را ببینید



ادامه مطلب ...


براساس ایمیل دریافتی از خانم زهره شاملوفرد

این مسابقه با اهداف زیر برگزار می گردد:

فراهم کردن حمایت و توجه به هنر تصویر گران حرفه ای کودکان، ارایه آن به دنیا از طریق نمایشگاه بین المللی


به نمایش گذاشتن تصویرگری داستانهای کودکان از سرتاسر دنیا


ایجاد محیطی برای همکاری متقابل هنرمندان شرق و غرب، در زیر یک سقف و فراهم آوردن فرصتی برای ملاقات با یکدیگر، و بحث و گفتگو در حضور کودکان


شناساندن تصویرگران و تصویرگری درجه یک در جهان


تجلیل از هنرمندان ممتاز و برجسته با اهدای جوایز به سه اثر برتر به انتخاب هئیت داوران بین المللی


چاپ کلیه آثار شرکت کننده در نشریه انگلیسی-عربی در نمایشگاه


ترویج کتاب های کودکان در دنیا و به خصوص در حوزه کشور های عرب


ترویج آموزش هنری در بین عموم مردم و کمک به آغاز یک برنامه گفتگوی هنری بین نسل ها


استفاده از تخصص افراد مجرب شرکت کننده در نمایشگاه


نمایشگاه در دو بخش نمایش همگانی و نمایش افتخاری برگزار می گردد.


بخش نمایش همگانی شامل کلیه آثار انتخاب شده توسط کمیته انتخاب بین المللی می باشد.


بخش نمایش افتخاری شامل آثار مهمانان افتخاری که از قبل به وسیله فراخوان های رسمی انتخاب شده اند.


*شرایط شرکت در مسابقه:


- اصل آثار می بایستی ارسال گردد، تعداد اثر: حداکثر 6 اثر و حداقل 3 اثر 


-آثار می بایست مبین یک یا چند ارزش والای انسانی باشد.


-اندازه:  حداکثر 50 سانتی متر طول صفحات قاب گرفته


-تکنیک و موضوع به انتخاب تصویرگر می باشد.


-اطلاعاتی شامل: اندازه، شیوه کار، ایده، سال خلق اثر، قیمت و .... در فرمت Word  به آدرس زیر ایمیل گردد.


‏Email:  HYPERLINK "mailto:illustrator@sharjahbookfair.com" illustrator@sharjahbookfair.com


-آثار شرکت داده شده می بایست در فرمت چی پی جی در سی دی به همراه اصل اثر به نمایشگاه ارسال گردد.


-شرکت کنندگان می بایست بیوگرافی، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، ملیت، با توضیح کوتاهی از صلاحیت ها و شرکت در نمایشگا ها و جوایزرا حداکثر در 250 کلمه با فرمت word به همراه اثر ارسال دارند.


کمیته برگزارا کننده حق هرگونه استفاده از آثار را دارد.


کمیته برگزار کننده هزینه بیمه داخلی آثار و بازگرداندن کارهای دریافتی را متقبل می شود.


جوایز:


جایزه اول: USD 8000


جایزه دوم: USD 6000


جایزه سوم: USD 4000


آخرین مهلت ارسال فرم شرکت و مشخصات فردی 26 بهمن 1390 می باشد.


آخرین مهلت ارسال آثار 2 اسفند 1390  می باشد.


زمان برپایی نمایشگاه 4 تا 13 اردیبهشت 91 می باشد.


موارد زیر می بایست تهیه شود:


کپی از پاسپورت، 2 قطعه عکس در سایز کوچک، بیوگرافی در فرمت ورد و حداکثر در 50 کلمه، برگه مشخصات و تصویری با وضوح بالا از اثر



جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, :: 14:41 ::  نويسنده : mojtaba

روز ۱۲ مارس برابر با ۲۲ اسفند، ده داور بین المللی جایزه هانس کریستین اندرسن از میان ۵۷ نامزد معرفی شده از سوی ۳۲ شعبه ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان IBBY نام ۵ نویسنده و ۵ تصویرگر برگزیده را اعلام کردند.

در این فهرست نام نامزد ایرانی، محمدعلی بنی اسدی نیز به چشم می خورد. داوران آثار این تصویرگر ایرانی را به سبب بهره بردن از تکنیک و رنگ های گوناگون و وجود طنزی پنهان در آثارش شایسته ی ورود به این فهرست دانسته اند. دیگر تصویرگران این فهرست ۵ تایی نهایی، جان برنینگهام از انگلستان، راجر ملو (Roger Mello) از برزیل، پیتر سیس (Peter Sís) از جمهوری چک، خاویر زابلا (Javier Zabala ) از اسپانیا هستند.

نویسندگان راه یافته به فهرست کوتاه نهایی هم ماریا ترزا آندرئوتو (María Teresa Andruetto) از آرژانتین، پل فلشمن از امریکا، Bart Moeyaert از بلژیک، Jean -Claude Mourlevat از فرانسه، Bianca Pitzorno از ایتالیا هستند.

این جایزه که معتبرترین جایزه بین المللی ادبیات کودکان است هر دوسال به یک نویسنده و یک تصویرگر زنده تعلق می گیرد که مجموعه آثارشان سهم ماندگاری در ادبیات کودکان داشته است. دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان برگزار کننده این جایزه است و ۱۰ داور بین المللی داوری این جایزه را بر عهده دارند. در میان این ده داور نام سحر ترهنده از ایران نیز به چشم می خورد.

 



جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, :: 14:37 ::  نويسنده : mojtaba
کشاورز: دوست ندارم به دنیای بازیگری برگردم/روابط نامشروع در سینما زیاد شده است

خبرگزاری فارس: محمد‌علی کشاورز گفت: پیشنهاد بازی زیاد دارم اما دوست ندارم به دنیای بازیگری برگردم، به دلیل اینکه سناریوها خیلی بد شده و روابط نامشروع هم در آن خیلی زیاد شده است. نمی‌خواهم آبروی 80 ساله‌ام از بین برود

مصاحبه این استاد بزرگ را در ادامه مطلب ببینید



ادامه مطلب ...


سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:مصاحبه, مصاحبه با هنرمندان, مصاحبه با محمد علی کشاورز, :: 10:40 ::  نويسنده : mojtaba

معرفی هنرمند:

سیروهی هارتونیان( Sirouhi Harutyunyan)  معروف به سیروشو متولد ۷ ژانویه ۱۹۸۷ -ایروان ارمنستان.

او یکی از جوانترین و معروفترین خوانندگان ارمنستان می باشد که از کودکی با استعداد سرشارش در موسیقی همگان را به تعحب وا داشت بطوریکه اولین آهنگ کامل را در ۲ سالگی به خوبی خواند او در ۷ سالگی در کانادا به روی صحنه رفت و در ۹ سالگی اولین جایزه موسیقی را در ارمنستان از آن خود کرد.او در دانشگاه موسیقی ارمنستان تحصیلاتش را به پایان رساند و اولین آلبومش را در سال ۲۰۰۰ به بازار فرستاد.او در کشورهای مختلف  کنسرت داشته و در سال ۲۰۰۸ به نمایندگی کشورش در مسابقات موسیقی اروپا (Eurovision )شرکت کرد که توانست مقام چهارم را کسب کند

در ضمن او دختر یکی از بزرگترین خوانندگان ارمنستان سوزان مارگاریان می باشد

آهنگ  امروز به نام Shorora می باشد که بر گرفته از موسیقی محلی ارمنی می باشد.

 

 

دانلود آهنگ



معرفی هنرمند:

پدرو سوارز ورتیس Pedro Martín José María Suárez-Vértiz Alva متولد ۱۳ فوریه ۱۹۶۸ لیما

او خواننده ترانه سرا و گیتاریست مشهوری است که به همراه برادرش از دوران مدرسه یک گروه موسیقی راه انداختند و سالها با هم کار کردند و جالب اینکه این رابطه کاری هنوز ادامه دارد او فارغ التحصیل از دانشگاه ملی پرو می باشد و تاکنون توانسته دو جایزه بزرگ از مسابقات موسیقی پرو (۲۰۰۴) و آمریکای لاتین را از آن خود کند

 

 

 

 

 

 

دانلود آهنگ

 



سید نورالدین رضوی سروستانی خواننده آواز و ردیف‌دان،21 فروردین 1314 در سروستان شیراز به دنیا آمد. رضوی سروستانی از سن ۲۰ سالگی یادگیری موسیقی را در شیراز نزد استاد مشیر معظم افشار آغاز کرد. صدای او برای نخستین بار در سال ۱۳۳۷ از رادیو شیراز پخش شد.

رضوی سروستانی در سال ۱۳۳۶ برای تکمیل آموخته‌های خود به تهران رفت و از محضر استادان بزرگی چون مرتضی محجوبی، احمد عبادی، رضا فروتن، سلیمان امیرقاسمی، علی اکبر شهنازی، اصغر بهاری و نورعلی خان برومند بهره‎های فراوان برد. برابر گفته‌های برخی از اهالی موسیقی او به همراه اکبر گلپایگانی بیش از همه از محضر نورعلی‌خان برومند بهره بردند که برخی از درس‌های مرحوم برومند با آقای سروستانی هم ‌اکنون انتشار عمومی پیدا کرده است.

 رضوی سروستانی برای گسترش و شناساندن موسیقی اصیل ایرانی و شیوه صحیح آواز از سال ۱۳۵۲ با همکاری گروه‌های موسیقی شیدا، سماعی، درویش، مولوی، کنسرت‌هایی را با بزرگانی چون استاد فرامرز پایور ، حسین علیزاده و پرویز مشکاتیان برگزار کرد. برخی از تصنیف‌های قدیمی موسیقی ایرانی، از جمله تصانیف عارف و شیدا و صدای رضوی سروستانی با اجرای گروه پایور  و گروهی به سرپرستی رضا شفیعیان از جمله شناخته‌شده‌ترین کارهای او به شمار می‌روند که از جمله آنها تصنیف «بیا تازه نگار من» و سلسله موی دوست هست.

 در آبان ماه ۱۳۵۵ دکترای افتخاری موسیقی توسط پادشاه بلژیک به ایشان اعطا شد.

 پس از انقلاب او همکاری با گروه موسیقی به سرپرستی و آهنگسازی محمدجلیل عندلیبی را آغاز کرد که حاصل آن کنسرت بنمای رخ بود،این کنسرت بعدها با صدای شهرام ناظری در آلبومی با همین نام انتشار عمومی پیدا کرد.

 از جمله تصنیف‌های معروفی که او در دستگاه سه‌گاه خواند، تصنیف معروف “در به سماع آمده است” ساخته مهدی آذر سینا با شعری از حسین منزوی که شهرت خوبی برایش به ارمغان آورد.

رضوی سروستانی نزدیک به سال‌های ابتدای انقلاب، تا پایان دهه شصت را در شیراز به تربیت شاگرد سرگرم بود، بعد از آن به تهران آمد و ضمن تدریس آواز به شاگردانش ، در برخی از مجامع هنری از جمله مرکز موسیقی ورازت ارشاد به عنوان مشاور و کارشناس امور آو.از و داور چند جشنواره به خدمت هنری پرداخت.

 سال هفتاد و هشت و همزمان با شکل گیری خانه موسیقی رضوی نیز به عنوان عضو هیئت موسس و عضو هیئت مدیره دوره اول از سوی اهالی موسیقی انتخاب شد.

 او در مدت بیش از چهل سال عمر هنری خود علاوه بر تربیت شاگردان‎ زیاد، دهها تصنیف از خود به جای گذاشت. از آثار منتشر شده ایشان می‌توان به «رنگ فرح» (موسسه ماهور) و «سروستان» (انتشارات سروش) و نوای غربت به آهنگسازی ملیحه سعیدی، اشاره کرد. رضوی علاوه بر تدریس آواز در منزل خود در برخی از مکان‌های فرهنگی از جمله فرهنگسرای سرو هم به تدریس ردیف آوازی پرداخت.

آثار ایشان رو در ادامه مطلب ملاحظه فرمائید (البوم 1379)



ادامه مطلب ...


سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:موسیقی ,آثار , زندگینامه,سروستانی,, :: 12:25 ::  نويسنده : mojtaba

 

 

چه کسی ساز این نوازنده را شکست؟ / ویولن در آغوش استاد تجویدی

تجسمی - استاد علی تجویدی هنرمندی بی‌همتا در نوازندگی و آهنگسازی بود که از او بیش از 70 تصنیف ماندگار به جا مانده است.

فخرالدین فخرالدینی: هنوز که آن روز یادم می آید، سخت اندوهگین می شوم؛ بهار سال 1381 بود و من در آتلیه‌ام میزبان استاد علی تجویدی بودم تا از او عکاسی کنم.


هنگامی که او بر صندلی نشسته بود و من داشتم این ور و آن ور می‌رفتم و نورافکن‌ها را تنظیم می‌کردم، ناگهان صدای شکسته شدن چیزی را زیر پایم شنیدم.


پیش از آن که بفهمم و ببینم چه چیزی شکسته است، آه از نهاد پیرمرد برآمد؛ آرشه ویولن او بود که زیر پایم به دو تکه تقسیم شده بود.


با این که تجویدی سعی داشت خودش را بی‌خیال نشان دهد و دائم تاکید می‌کرد ابراهیم قنبری (بزرگترین سازنده ساز در ایران) می‌تواند آرشه ویلن او را تعمیر کند، اما تمام مدتی که استاد در آتلیه بود، من بسیار خجالت‌زده بودم و تا امروز همچنان شرمسارم.

 

علی تجویدی بیش از 70 سال با ساز ویولن مانوس بود


آن روز استاد تجویدی شاید برای آن که مرا کمی تسکین دهد، تجربه‌ای تلخ را بازگو کرد که بسیار تاسف‌بار بود؛ از روزی دور گفت که سازش را عده‌ای ناآگاه از روی عمد و با افتخار به زمین کوبیده و با این کار در واقع دلش را شکسته بودند.


اتفاق ناخواسته شکسته شدن آرشه ویولن این آهنگساز و نوازنده بزرگ از سوی من و یادآوری خاطره تلخ گذشته، چنان فضای سنگین و غمناکی را بر فضای آتلیه عکاسی حاکم کرد که به هیچ وجه نتوانستم آن را تغییر دهم.


زمانی که نورها را تنظیم و دوربین را آماده عکاسی کردم، استاد چنان ویولن خود را در آغوش گرفته بود که انگار از فرزند بی پناهش حمایت می کند. در چنین موقعیت و فضایی بود که این عکس گرفته شد.


سه سال پس از گرفتن این عکس بود که علی تجویدی درگذشت و با رفتن او موسیقی ایران یکی از بزرگترین تصنیف‌سازها و ویولن‌نوازان خود را از دست داد.


استاد علی تجویدی هنرمندی بی همتا در تصنیف‌سازی بود تا حدی که هیچ یک از اساتید موسیقی ایران به تعداد تصنیفهای او اثر قابل توجه ندارند.


«دیدی که رسوا شد دلم»، «آتش کاروان»،«سفر کرده»،«مرا عاشق شیدا»،«می‌گذرم»،«آشفته حالی»،«صبرم عطا کن»و «آزاده» از جمله تصنیف های مشهوری هستند که توسط این آهنگساز ساخته شده‌اند.


تجویدی در نوازندگی ویولن نیز سبک مخصوص به خود را داشت که طمانینه و متانت ویژگی بارز آن بود. او بر خلاف شیوه نه چندان جالب نوازندگان هم عصرش که کارشان حال و هوایی لمپنی و مبتذل داشت، ویولن را بر اساس اصول دقیق علمی و هنری می‌نواخت.


این هنرمند پس از انقلاب سال‌ها فقط در خلوت خود و گاهی در مجلس‌ها و محفل‌های دوستانه دست به ساز می‌برد و فعالیت مهمی نداشت. با این حال او سال 1377 به همت شاگرد قدیمی خود، فرهاد فخرالدینی دوباره به کار بازگشت و اوایل دهه 80 خورشیدی به عنوان چهره ماندگار موسیقی معرفی شد.


استاد تجویدی اسفند 1384 چهره از جهان فرو بست.

 



دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:موسیقی - هنرهای تجسمی - عکس -تجویدی-منبع خبر انلاین, :: 13:9 ::  نويسنده : mojtaba

 

 

نوازنده بزرگ خراسان به خاک و دوتارش به موزه سپرده شد 

موسیقی - پیکر غلامحسین سمندری، دو تار نواز بزرگ شرق خراسان در شهرستان باخرز تشییع و در قطعه هنرمندان گورستان این شهر به خاک سپرده شد.

مهدی یاورمنش: مراسم تشییع و خاک‌سپاری استاد سمندری، نوازنده برجسته موسیقی نواحی خراسان، ساعت 15 روز شنبه از مقابل فرمانداری باخرز آغاز شد که در آن انبوه مردم این شهر و علاقمندان هنر او که از دیگر نقاط کشور به این شهرستان آمده بودند، حضور داشتند.


پیکر این هنرمند از فرمانداری باخرز تا مزار شهدای این شهر بر دوش دوستدارانش تشییع و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.


مراسم خاک‌سپاری زنده‌یاد سمندری، با حضور و سخنرانی چهره‌های مذهبی، هنری و اداری منطقه تربت جام، تایباد و باخرز برگزار شد. ابتدا از همه، حجت الاسلام حاج آقا غفاری، امام جمعه باخرز در سخنانی کوتاه از استاد سمندری به عنوان انسانی زاهد، قانع و بی‌توجه به مادیات یاد کرد که در هنرش، ستایش خدا و نعت رسول اکرم و ائمه معصومین بسیار پر رنگ بود.


بعد از آن، غلامرضا اسدالهی، نماینده تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خاک هنرپرور این خطه از کشور گفت: «خراسان و ایران، هنرمندی را از دست داد که نوای دوتارش مایه رشک بسیاری از موسیقی دانان جهان بود.»


در ادامه این مراسم، نوبت به چهره‌های هنری رسید تا از یار و همکار خود یاد کنند. غلامحسین غفاری جام و ابراهیم شریف‌زاده، دو خواننده تربت جام و تایباد بودند که ضمن نوحه سرایی، از مقام هنری و ویژگی‌های شخصیتی استاد سمندریان گفتند.


روز یکشنبه نیز مجالس ختم زنده یاد سمندری، صبح و عصر در حسینیه ابوالفضلی باخرز برگزار شد.


در حاشیه این مراسم، حمید سمندری، پسر بزرگ این دوتار نواز چیره دست در گفتگو با «خبرآنلاین» در توضیح سیر بیماری پدرش گفت: «دو هفته پیش استاد سمندری دچار سکته مغری شد که چون باخرز بیمارستان ندارد، بدون تلف کردن وقت او را به تربت جام منتقل و در بیمارستان سجادیه آن شهر بستری کردیم.»


او ادامه داد: «پنجشنبه گذشته، مسئولان و پزشکان بیمارستان سجادیه، پدرم را مرخص کردند که ما هم او را با طی کردن 60 کیلومتر راه، به باخرز آوردیم که متاسفانه بیش از دو ساعت در خانه نماند و با وخیم‌تر شدن حالش، چاره را در آن دیدیم که این بار به تایباد برویم.»


حمید سمندری افزود: «فاصله تایباد هم تا باخرز 60 کیلومتر است که بعد از طی کردن این راه، وقتی به بیمارستان خاتم الانبیاء آن شهر رسیدیم که کار از کار گذشته و پدرمان فوت کرده بود.»


یکی از هنرمندان حاضر در این مجلس ختم، علی مغازه‌ای بود که از اهدای دوتار استاد سمندری به موزه موسیقی خبر داد و گفت: «با خواست و اراده خانواده این هنرمند برجسته خراسانی، دوتار او که بیش از شش دهه نواخته شده است، به موزه موسیقی در تهران سپرده می‌شود تا در کنار سازهای دیگر بزرگان موسیقی کشور قرار بگیرد.»


مرحوم غلامحسین سمندری که سوم فروردین امسال درگذشت، در سال 1311 خورشیدی در باخرز خراسان متولد شد.


او که از هشت سالگی با دوتار آشنا شده بود، نزد استادان بزرگ موسیقی منطقه تایباد و تربت جام تعلیم یافت و شهره‌اش خیلی زود فراگیر و جهانی شد و توانست در بسیاری از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی حضور یافته و مقام‌هایی را کسب کند.

بیشتر مردم، زنده یاد سمندری را با مقام معروف «سرو خرامان» و با آواز استاد ابراهیم شریف‌زاده می‌شناسند.


صبح و بعد از ظهر دوشنبه، هفتم فروردین نیز مراسم سوم و هفتم استاد سمندری در حسینیه ابوالفضلی باخرز و آرامگاه آن مرحوم برگزار می‌شود.
 

 



دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:موسیقی - موزه - تربت جام , منبع خبر انلاین, :: 13:6 ::  نويسنده : mojtaba

 

 

تهران پذیرای نمایش‌های سیار می‌شود

تئاتر - مناطق مختلف شهر تهران در تعطیلات نوروز سال 91 میزبان تماشاخانه سیار می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، تماشاخانه سیار از دوم فروردین ماه سال 91 فعالیت خود را آغاز می‌کند.

این تماشاخانه سیار تا یکشنبه 13 فروردین‌‌ماه در مکان‌های مختلف نظیر بوستان‌های لاله، ملت، افسریه، خاوران، دانشجو، بعثت، گفتگو، ولایت، نیاوران و خاوران به اجرای نمایش می‌پردازد.

پایانه غرب (آزادی)، پایانه جنوب، پایانه شرق (دپو) و پایانه بیهقی و همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین بزرگ شهری از دیگر فضاها و مکان‌هایی هستند که در ایام تعطیلات نوروز میزبان تماشاخانه سیار و آثار نمایشی مدنظر و همچنین علاقه‌مندان و شهروندان تهرانی خواهند بود.

در ایام مدنظر 12 گروه نمایشی تئاتر سیار به همراه دو گروه تئاتر عروسکی و نقالی کودکان ویژه نوروز 140 اجرا خواهند داشت. تماشاخانه سیار فعالیت روزانه خود را در مکان‌های تعیین‌شده از ساعت 10 صبح آغاز و تا ساعت 16 ادامه خواهد داد.



دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:اخبار, اخبار هنری,تئاتر, اخبار مهم روز,honar1300, :: 13:1 ::  نويسنده : mojtaba

مهمترین اولویت های استخدامی دولت

دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۰
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: تامین نیروی انسانی مناطق محروم و استخدام‌های جدید از مهم ترین اولویت‌های این معاونت در سال جدید خواهد بود.

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، لطف الله فروزنده دهکردی با اشاره به مهمترین برنامه‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری اظهار داشت: برنامه مهم ما در سال جدید پیگیری طرح‌های مربوط به دولت الکترونیک است. همچنین برنامه‌ریزی در زمینه نیروی انسانی است تا بتوانیم نیازهای کشور را شناسایی و تامین کنیم.

وی افزود: بحث تمرکززدایی و دادن اختیارات بیشتر به استان‌ها نیز یکی دیگر از برنامه هایی است که در سال ۹۱ دنبال خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در ادامه به فارس گفت: تامین نیروی انسانی مناطق محروم و استخدام‌های جدید و بحث توانمندسازی کارکنان دولت از دیگر طرح‌هایی است که در سال جدید پیگیری خواهیم کرد.

منبع: خبر فارسی



دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:اخبار, استخدام91,نیروی انسانی, honar1300, :: 12:53 ::  نويسنده : mojtaba

حتما از این نقاشی های زیبا در ادامه مطلب دیدن فرمایید

 

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:نقاشی کلاسیک, نقاشی ,نقاشی های زیبا, ,Claude Oscar ,honar1300, :: 12:23 ::  نويسنده : mojtaba

تحلیل نمایشنامه کرگدن ساخته فرهاد آییش

همیشه تماشای نمایشی از اوژن یونسکو می تواند جذاب باشد؛ اما پس از اجرای این نمایش به نظر می رسد فرهاد آییش نتوانسته است انتظارات مخاطب را از دیدن نمایش کرگدن یونسکو به تمامی برآورد و مؤلفه های تئاتر ابزورد را به طور کامل در اجرای خود نمود بخشد. یاداشتی که پیش رو دارید نمونه وار به بررسی چند مورد از مؤلفه های تئاتر ابزورد که یونسکو اصرار بر کاربرد آن ها توسط کارگردان در اجرای این نمایشنامه دارد، می پردازد



ادامه مطلب ...


گیرنده تلویزیون دیجیتال مارشال مدل ME885

قیمت: 99000 تومان

شما با داشتن دستگاه DVB-T مارشال ME-885 و اتصال آن به تلویزیون خود؛ به راحتی .16 شبکه تلویزیونی و 10 شبکه رادیویی را با کیفیت دیجیتال دریافت خواهید کرد. کیفیت دریافت صدا و تصویر این دستگاه بالاتر از کیفیت دریافتی ماهواره است.
دیگر زمان آن رسیده که شما از تکنولوژی برتر بهره مند شده و با تصاویر بی کیفیت آنالوگ خداحافظی کرده و به دنیای دیجیتال با کیفیت فوق العاده و با کیفیت بسیار بالا قدم بگذارید.
فقط کافیست دستگاه را خریداری کرده و طبق راهنمای داخل بسته به تلویزیون خود نصب کنید، سپس بعد از روشن کردن دستگاه برای اولین بار شاهد اسکن اتوماتیک و جستجوی سریع فرکانسهای دیجیتال توسط خود دستگاه باشید. و بعد از پایان یافتن عملیات جستجو طبق راهنما کانال ها را ذخیره کرده و به تماشای برنامه های مورد علاقه خود با بالاترین کیفیت بنشینید و تفاوت محسوس کیفیت دیجیتال و آنالوگ را به وضوح رویت نمایید.

در تلویزیون دیجیتال، تصاویر تلویزیونی به شکل بیت های داده ( صفر و یک مثل کامپیوتر) در آمده و از طریق تجهیزات (فرستنده) دیجیتال ارسال می گردد. برای اینکه این تصاویر به شکل قابل نمایش روی تلویزیون شما دربیاید،لازم است یک دستگاه گیرنده در کنار آن اضافه شود تا سیگنالهای دیجیتال را دریافت کرده و آنها را به دستگاه منتقل نماید. تصاویر در تلویزیون دیجیتال با کیفیت بسیار بالاعرضه می شود و از نویز و برفک اثری دیده نخواهد شد.
این دستگاه مناسب شرایط ذیل نیز می باشد:

1 - کسانیکه از تلویزیون های LCD و LED و معمولی استفاده می کنند و می خواهند تصاویر را با بالاترین کیفیت مشاهده کنند.
2 - کسانیکه در پشت ساختمان های بلند ساکن هستند و یا در محلاتی که تصاویر با سایه همراه است.
3 - کسانیکه مجبور به استفاده از دیش های ماهواره شده اند، اما با این حال درشرایط بد جوی ( برف و باران) و یا مخصوصا" موقع پخش زنده و مستقیم فوتبال خارجی از کانال 3 سیما، امکان دریافت تصاویر را ندارند.
4 - کسانیکه شبکه های ایران را از طریق ماهواره می گرفتند اما مشکل عدم دریافت آنها را به دلیل ارسال پارازیت دارند.

برخی از ویژگیها
1) FULL HD 1080 Pixel  HDMI  2) مشاهده شبکه های تلویریونی با کیفیت DVD  3) امکان ضبط و آرشیو برنامه ها با فرمت mpeg4 و mpeg2  4) قابليت ضبط برنامه زنده تلويزيوني و مديريت با ماشين زمان  5) قابلیت ارتقائ نرم افزار از طریق فرستنده صدا و سیما


خرید گیرنده تلویزیون دیجیتال مارشال مدل ME885

نام و نام خانوادگی

در فیلد زیر، کد تلفن کشور خود را وارد کنید مثلا برای ایران 98 را وارد کنید.

کد کشور

شماره تلفن ثابت یا همراه

ایمیل

آدرس شما

چنانچه در مورد اين محصول سؤالي داريد در کادر زیر بنويسيد.(اختیاری)

سؤال شما

در فيلد زير تعيين كنيد كه قصد خريد چه تعداد از اين محصول را داريد.

تعداد مورد نياز 

   

       

mojtabamah



جمعه 11 فروردين 1391برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : mojtaba

گیرنده دیجیتال تلویزیون Mini DVB-T

قیمت: 32000 تومان

گیرنده تلویزیون دیجیتالDVB-T
با کيفيــت بســیار بالا با تــصـــویر HD
کوچکترين دستگاه تلويزيون ديجيتال در دنيا
دارای آنتن کوچک قابل حمل و بدون نیاز به اینترنت
در هـر نـقـطـه شـهر تـلویزیون را روی
لپ‌تاپ و کامپیوتر خود مـشاهــده کنیـد
در حـال حـاضـر قـابــل اسـتـفـــاده در :
استـان تـهــران ، مشهد ، پاکدشت ، ورامین ، بومهن ، استان خراسان رضـوی
شهر اصـفهان ، استان مازنداران ، سمنان ، استان قزوین ، کـرمـانـشـاه
پارچین ، کرمان ، زاهدان ،شهر بوشهر ، استان البرز ، استان زنجان
اراک ، یزد ، گیلان ، استان مرکزی ، شاهرود ، اردبیل ، چناران
استان قم ، خرم آباد ، رشت ، زرندیه ، ساری ، سمنان
فردوس ، قرچک ، ورامین ، گرگان ، رودهن ، کـرج
قیمت فقط : 32000 تومان
نمایی از تصویر نرم افزار و محیط اجرایی آن
پيش از خريد از راه اندازی شبکه ديجيتال در شهر خود مطمئن شويد

14 شبکه تلويزيون و ماهواره ايران را با کيفيت دی‌وی‌دی
بر روی کامپيوتر و لپ تاپ خود مشاهده کنید
در هر نقطه شهر تلویزیون را روی لپ‌تاپ و کامپیوتر خود مشاهده کنید
همراه با: تبدیل آنتن هوایی + ریموت کنترل + تبدیل USB
با این دستگاه قادر خواهید بود شبکه های تلویزیونی را به صورت دیجیتال و
با فرمت MPEG-4 روی کامپیوتر و لپ‌تاپ دریافت کنید.
برای خرید این محصول از طریق اینترنت و دریافت درب منزب بر روی دکمه خرید پستی زیر کلیک کنید.
قیمت فقط : 32000 تومان
برخی از مشخصات و امکانات:
  دریافت 14 کانال تلويزيونی داخلی و ماهواره ای و 11 شبکه رادیویی
مشاهده شبکه های تلویریونی با کیفیت DVD به صورت دیجیتال
امکان ضبط و آرشیو برنامه ها با فرمت mpeg
تامین برق مورد نیاز از پورت usb، بدون نیاز به آداپتور خارجی
امکان تهیه عکس از برنامه های در حال نمایش
بزرگنمایی تصویر در هر نقطه و به میزان دلخواه
اعمال افکت های دلخواه صدا بر روی برنامه های در حال پخش
سایز کوچک و اتصال آسان از طریق پورت usb
امکان تهیه لیست کانال های مورد علاقه
دارای ریموت کنترل
تبدیل آنتن هوایی برای دریافت تصاویر با کیفیت بهتر
قیمت فقط : 32000 تومان

تلویزیون دیجیتال چیست؟
تلویزیون دیجیتال نسل جدید تلویزیون‌ها می باشد که برتری های زیادی نسبت به پخش آنالوگ شبکه های تلویزیونی دارد.
در تلویزیون دیجیتال، تصاویر تلویزیونی به صورت بیت های داده (صفر و یک)در آمده و از طریق تجهیزات دیجیتال (فرستنده) ارسال می شوند.
در سیستم دیجیتال علاوه بر اینکه کیفیت صدا و تصویر از سیستم آنالوگ بهتر می شود، صدا و سیما نیز قادر خواهد بود تعداد شبکه های بیشتری را در اختیار بینندگان قرار دهد.
پخش دیجیتالی شبکه های صدا و سیما در ایران از ابتدای سال 1388 به صورت آزمایشی در شهر تهران آغاز شده است و در حال حاضر 8 شبکه داخلی، 6 شبکه هماهواره ای و 11 شبکه رادیویی از این طریق قابل دسترسی است.



برخی از ویژگیها
1) دریافت 14 کانال تلويزيونی داخلی و ماهواره ای و 11 شبکه رادیویی  2) مشاهده شبکه های تلویریونی با کیفیت DVD به صورت دیجیتال  3) امکان ضبط و آرشیو برنامه ها با فرمت mpeg  4) تامین برق مورد نیاز از پورت usb، بدون نیاز به آداپتور خارجی  5) امکان تهیه عکس از برنامه های در حال نمایش


خرید گیرنده دیجیتال تلویزیون Mini DVB-T

نام و نام خانوادگی

در فیلد زیر، کد تلفن کشور خود را وارد کنید مثلا برای ایران 98 را وارد کنید.

کد کشور

شماره تلفن ثابت یا همراه

ایمیل

آدرس شما

چنانچه در مورد اين محصول سؤالي داريد در کادر زیر بنويسيد.(اختیاری)

سؤال شما

در فيلد زير تعيين كنيد كه قصد خريد چه تعداد از اين محصول را داريد.

تعداد مورد نياز 

   

       

mojtabamah



جمعه 11 فروردين 1391برچسب:, :: 14:8 ::  نويسنده : mojtaba



پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, :: 22:10 ::  نويسنده : mojtaba



پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, :: 22:3 ::  نويسنده : mojtaba








 



پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, :: 21:59 ::  نويسنده : mojtaba

آثار زیبا و به یاد ماندنی ازاین هنرمند در ادامه مطلب ببینید



ادامه مطلب ...


دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:نقاشی , دانلود نقاشی,گالری نقاشی, نقاش هندی,Chitra Vaidya, :: 22:54 ::  نويسنده : mojtaba

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد